כשהתחיל הסגר הראשון לפני שנתיים בערך, הרגשתי שאני מאבדת את זה. אבל מה זה מאבדת? 

ב15.3.20 כשהודיעו על סגר והיה נדמה לי שהעולם עומד להשתגע (נו טוב, זה קרה), הכרזתי על עצמי כיוצאת לחל״ת באופן יזום ועשיתי מה שמצופה מכל אדם שעומד לאבד את השפיות לעשות - נכנסתי למיטה עם כדורי הרגעה ופחמימות.

 הרגשתי שכולם סביבי לא מבינים את החומרה של המצב, שכולם מזלזלים בו ושהמציאות הולכת להתהפך עלינו פלוס עוד כמה סיבובים באוויר הרבה לפני שתנחת (עוד לא נחתה). כשכולם היו אופטימיים אני נפלתי לבור ענק ושחור, בכיתי, השתגעתי ובעיקר פחדתי מהעתיד. 

איך מתפרנסים מצילום בתקופה שבה כולם סגורים בבתים שלהם? כמה זמן זה יימשך? למי יהיה בכלל כסף, חשק או פניות לדבר כזה, שנחשב מותרות אצל רוב האנשים? אחרי חודש של היסטריה, היה ברור לכולם שאנחנו במציאות חדשה, עם חרדות כלכליות ישנות ושחייבים להרים את הראש ולייצר הזדמנויות. 

איך מייצרים הזדמנויות? אז קודם כל קמים מהמיטה. וזה היה קשה. 

היה ברור לי שחלק מהעסקים לא יוכלו להמשיך לעבוד וחלקם גם ייסגרו, אבל חלק אחר יעוף קדימה. פתאום שיווק דיגיטלי הפך להיות הדבר הכי חם שיש. כשכולם יושבים בבית, מעבירים ערוצים בטלויזיה וגוללים את הפייסבוק והאינסטגרם הלוך ושוב, מרעננים את הפיד וחוזרים על אותה פעולה (תוך כדי נשנוש במבה כמובן).הבנתי שזה הזמן של העסקים. זה מה שנקרא המאני טיים, וצילומי תדמית הפכו להיות הדבר הכי בוער. בעלי עסקים בכל התחומים הבינו שכשאין יותר קניונים ובילויים בחוץ, הזירה הכי רלוונטית להם היא הרשת החברתית, וכמה שיותר מושקע ובולט - יותר טוב. 

מיקדתי את השיווק שלי בעסקים שנותנים שירות פרטני (כמו קוסמטיקאיות, מדריכי כושר ופסיכולוגים) שיכולים להפגש עם לקוחות אחד על אחד, וגם בכאלו שמוכרים מוצרים אונליין (מותגי אופנה, תכשיטים ומוצרי בית) שהיה ברור שהעלייה ברכישת מוצרים כאלו תעלה - מה כבר נשאר לנו לעשות כשאנחנו כל יום יושבים בבית? מהר מאד הבנתי שאני בדרך הנכונה - כולם רוצים לשדרג את הנראות הדיגיטלית שלהם וזה בדיוק הזמן.

בנוסף התחלתי להשתמש בחוזקה נוספת שלי - מילים. 

כבר שנים שאני כותבת לעצמי, לכם, בסתר ובגלוי. הבנתי שלא לכולם זה בא תמיד בקלות (גם לא לי) והתחלתי לכתוב תוכן לעסקים - כאלו שנמאס להם לייצר תוכן, להמציא, לשכתב ורוצים קצת לנוח, מי לא צריך את זה לפעמים? שני הדברים האלו הקפיץ לגמרי את העסק שלי. 

בימים האחרונים מרגיש שאנחנו שוב מתקרבים לבלגן שלמרץ 2020, אבל הפעם יש לי יותר כלים ופחות פחדים להתמודד איתם. מקווה שמה שאני הולכת לכתוב כרגע הולך לעודד אתכם - אנחנו עם שאוהב קניות, חידושים ומציאות. 

גם בחושך אנחנו מסתכלים לאור ועוקבים אחריו. אם יש לכם משהו טוב להציע - תמיד יהיו לו קונים, אולי לא בטיימינג ובכמות שאתם מצפים להם אבל זה יקרה. נסו לחשוב במה אתם יכולים להועיל ולעזור למישהו אחר, ובטוחה שתצליחו להמציא את עצמכם מחדש ולהתאים את עצמכם לטרלול הנוכחי רק בריאות ויאללה שזה יהיה מאחורינו כבר :)

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.